Agreement

Agreement signing ceremony between LEADS Corporation Limited and Probashi Kallyan Bank for Core Banking Solution

Agreement signing ceremony between LEADS Corporation Limited and Probashi Kallyan Bank (PKB) for BankUltimus (Core Banking Solution)

Probashi Kallyan Bank (PKB) signed an agreement with LEADS Corporation Limited for their Core Banking Solution, ‘BankUltimus’.

IT Head of Probashi Kallyan Bank, Dr. Md. Majharul Haque and Managing Director & CEO of LEADS Corporation Limited, Mr. Shaikh A Wahid signed the Agreement of Software License and Services.

Honorable Minister of “Ministry of Expatriates’ Welfare and Overseas Employment”, Mr. Imran Ahmad, MP and Honorable Secretary of “Ministry of Expatriates’ Welfare and Overseas Employment” and Chairman of PKB, Dr. Ahmed Munirus Saleheen, Honorable Managing Director of PKB, Mr. Md. Zahidul Haque, Honorable Deputy Managing Director of PKB, Mr. Md. Abnus Jahan and Other High Officials of LEADS and PKB were present in the occasion.

প্রবাসী কল্যাণ ব্যাংক (পিকেবি), লীডস করপোরেশন লিমিটেড এর প্রস্তুতকৃত “ব্যাংক-আল্টিমাস” ব্যবহার করার সিদ্ধান্ত নিয়েছে।

সম্প্রতি এজন্য দুই প্রতিষ্ঠানের মধ্যে একটি চুক্তি স্বাক্ষর হয়। “ব্যাংক-আল্টিমাস” কেন্দ্রীয় ডাটাবেজ এবং ওয়েব ভিত্তিক আর্কিটেকচারের আওতাধীন সম্পূর্ন সমন্বিত ও প্যারামিটারভিত্তিক ব্যাংকিং সফটওয়্যার সলুশন। এই র্পূণাঙ্গ সলুশন ব্যবহার করে পিকেবি তার গ্রাহকদের কার্যকর ব্যাংকিং সেবা দিতে সক্ষম হবে।পিকেবি-এর প্রধান তথ্য প্রযুক্তি কর্মকর্তা জনাব ডঃ মোঃ মাজাহারুল হক এবং লীডস-এর ব্যবস্থাপনা পরিচালক ও প্রধান নির্বাহী কর্মকর্তা শেখ ওয়াহিদ ৪ঠা মার্চ ২০২১, স্ব-স্ব প্রতিষ্ঠানের পক্ষে চুক্তিপত্রে স্বাক্ষর করেন।

চুক্তি স্বাক্ষর অনুষ্ঠানে উপস্থিত ছিলেন গনপ্রজাতন্ত্রি বাংলাদেশ সরকারের প্রবাসী কল্যাণ ও বৈদেশিক কর্মসংস্থান মন্ত্রণালয়ের মাননীয় মন্ত্রী, জনাব ইমরান আহমেদ, এমপি, প্রবাসী কল্যাণ ও বৈদেশিক কর্মসংস্থান মন্ত্রণালয়ের মাননীয় সচিব এবং পিকেবি-এর সভাপতি, জনাব ডঃ আহমেদ মনিরুছ সালেহীন, পিকেবি-এর মাননীয় ব্যবস্থাপনা পরিচালক, জনাব মোহাম্মাদ জাহিদুল হক, পিকেবি-এর মাননীয় উপ-ব্যবস্থাপনা পরিচালক, জনাব মোঃ এবনুজ জাহান এবং লীডস ও পিকেবি-এর কর্মকর্তাবৃন্দ।